Markkinointi­strategia

Markkinointistrategian avulla voi luovia kohti liiketoiminnallisia tavoitteita, joita markkinoinnin keinoin on mahdollista saavuttaa.

Markkinointistrategia auttaa suunnittelemaan markkinoinnin taktisia toimenpiteitä ja vähentää riskiä, että resursseja tuhlattaisiin tehottomaan hakuammuntaan. Pitkäjänteinen, yhdessä hyväksytty suunnitelma pitää markkinoinnin fokuksen kirkkaana mielessä ja vähentää mututuntumalla sooloilua.

Markkinointistrategian luominen lähtee kartoituksesta: mikä on yrityksen ja markkinoinnin nykytilanne, keitä yritys haluaa tavoittaa ja mitä keinoja siihen on käytettävissä. Kilpailutilanteen ja markkinoiden analyysi auttaa asettamaan tavoitteet, jotka markkinoinnin keinoin pyritään saavuttamaan.

Markkinointistrategian rinnalle kannattaa luoda sisältöstrategia ja markkinoinnin vuosikello, jotta markkinoinnin toimenpiteitä on tehokkaampi jalkauttaa.

Asiakkuuspäällikkö

LAURA KOIVISTO

Ota yhteyttä

Häikäisikö kattava palveluvalikoimamme sinut? Tiedätkö, mistä lähteä liikkeelle?

Täytä lomake ja me autamme. Ketterämpää toimijaa saat hakea.