Sisältöstrategia

Kanavien jatkuvasti kasvava määrä luo tarvetta lisääntyvälle sisällöntuotannolle. Tavoitteiden saavuttamisessa auttaa sisältöstrategia, joka antaa toiminnalle suuntaviivat.

Sisältöstrategia määrittelee suuntaviivat kaikelle sisällöntuotannolle ja sisältömarkkinoinnille. Strategia ottaa huomioon muun muassa liiketoiminnan, markkinoinnin ja brändistrategian tavoitteet, jotta kokonaisuudesta tulee mahdollisimman toimiva.

Onnistunut sisältöstrategia tukee yrityksen liiketoimintaa ja varmistaa, että viestit tavoittavat juuri oikeat kohderyhmät ja että niiden sisältö tukee asetettuja tavoitteita. Strategiaa rakennettaessa mietitään myös, mitkä kanavat viestintään ja markkinointiin valitaan, ja mitkä ovat strategian toteuttamiseen tarvittavat sisäiset resurssit ja prosessit.

Viestinnän ja markkinoinnin vuosikellon avulla sisältöstrategian suuntaviivat voi muuttaa tarkaksi sisältösuunnitelmaksi, ja määritellä kanavat ja julkaisuaikataulun.

Kehitysjohtaja

Marja-Terttu Rantanen

Ota yhteyttä

Häikäisikö kattava palveluvalikoimamme sinut? Tiedätkö, mistä lähteä liikkeelle?

Täytä lomake ja me autamme. Ketterämpää toimijaa saat hakea.