Helppo lukukokemus on näppärästi jaettavissa omiin kanaviin
Netin mediaympäristöissä julkaistavat natiiviartikkelit, joita printin puolella kutsutaan advertoriaaleiksi tarjoavat aiheita tai uusia näkökulmia lukijoille.
Lukijalle juttuihin syventyminen on tehty helpoksi, koska natiivia ei ole verkossa laitettu maksumuurin taakse eikä jutun klikkaaminen vaadi tilauksen tekemistä tai rekisteröitymistä.
Julkaisuympäristön oman kohderyhmänsä kulutustottumusten mukaan valitsemalla organisaatio varmistaa, että sen tarjoama juttusisältö saa juuri niitä lukijoita, joita aihepiiri kiinnostaa.
Natiivit tarjoavat sisältöä useisiin kanaviin, kun juttulinkki on helposti jaettavissa somessa ja omille sidosryhmille esimerkiksi osana uutiskirjeen ajankohtaisia asioita. Jutusta tehty ohjaus organisaation omille verkkosivuille tarjoaa lisäksi lukijalle mahdollisuuden saada helposti lisätietoa kiinnostavasta aihepiiristä.
Natiivi löydetään uutisvirrasta
Natiivimainonta on osa sisältömarkkinointia. Julkisen sanan neuvoston suositusten mukaisesti journalistinen ja kaupallinen aineisto erotetaan mediassa toisistaan merkitsemällä maksettu juttutila kaupalliseksi yhteistyöksi tai mainokseksi.
Natiivit ja advertoriaalit ovat kuitenkin nykyään jotakin aivan muuta kuin mainoksia sanan tutuimmassa merkityksessä. Natiivi nousee lukijan silmien eteen osana uutisvirtaa ympäristössä, jossa hän on jo valmiiksi kiinnostunut lukemaan aihepiiristä. Advertoriaaliartikkelien ympärille on rakentunut kokonaisia julkaisuja, jotka tuovat lisäarvoa esimerkiksi printtilehtien tilaajille tuhdilla lukupaketilla.
Mistä aiheesta sinä haluaisit kertoa kohderyhmällesi? Riippumatossa makoillessa tai laiturin nokassa istuskellessa on nyt aikaa lukea!
Viestintäkonsultti