Viestintävalmennukset

Viestinnän ammattilaisemme antavat sinulle repun täydeltä eväitä tehokkaaseen ja vaikuttavaan viestintään. Valitse viestintävalmennuksistamme tarpeesi mukainen paketti ja tule valmentautumaan!

Mediavalmennus

Ajantasainen mediatuntemus auttaa tekemään oikeita valintoja jatkuvasti monipuolistuvassa mediaviidakossa.

Median lainalaisuudet tunteva kykenee suuntaamaan viestinsä osuvammin ja saa varmemmin viestinsä perille.

  • Miten media toimii?
  • Miten kohtaan median?
  • Digitalisaation tuomat haasteet
  • Toimittajasuhdeverkosto

Some-viestintä tänään ja huomenna

Yritysten ja organisaatioiden kannattaa olla esillä siellä, missä ihmisetkin ovat. Eli somessa. Somevalmennus parantaa yrityksen toimintamahdollisuuksia sosiaalisen median kanavilla käytännönläheisesti.

Seuraajakunnan kasvattaminen ja sitouttaminen tuo someen käytettyyn aikaan lisää tehoa ja tuloksia. Somekriisien välttäminen säästää lisäksi aikaa, vaivaa ja huolella hankittua mainetta.

  • Mitä ja miten somessa kannattaa viestiä?
  • Mitkä somekanavat palvelevat parhaiten?
  • Mikä on sopivin sisältö kuhunkin somekanavaan?
  • Miten laaditaan tehokas some-suunnitelma?
  • Miten kanavien tuloksia seurataan?

Kriisiviestintä

Kriisiviestinnän tärkein oppi on, että kriisiin valmistaudutaan ennakolta.

Moni orastava kriisi jää ennakoinnin avulla kokonaan kohtaamatta ja silloin, kun ikävä tilanne osuu omalle kohdalle, jäävät sekä henkiset että fyysiset vauriot pienemmiksi, kun kriisi hoidetaan oikeaoppisesti.

  • Mikä on kriisi?
  • Mitä on kriisiviestintä ja miksi se on tärkeää?
  • Millaiset kriisit voivat kohdata yritystä?
  • Miten sosiaalisen median kanssa toimitaan kriisitilanteissa?
  • Esimerkkejä hyvin ja huonosti hoidetuista kriiseistä
  • Missä mennään organisaatiossasi -testi

Vastuullisuusviestintä: viherpesusta maineenhallintaan

Vastuullisuus on kirjattuna yhä useamman organisaation arvoihin. Käytännön tasolle viedyt toimet ja valinnat vastuullisuuden eteen kannattaa kertoa eteenpäin.

Tarkkuus vastuullisuusviestinnässä on olennaista – hyvää mainetta rakennetaan ja tuetaan täsmällisellä viestinnällä.

  • Vastuullisuusviestinnän periaatteet
  • Mistä asioista asiakkaat ja muut sidosryhmät ovat kiinnostuneita?
  • Miksi raportointi ei enää riitä? Raportoinnista some-maailmaan.
  • Vastuullisuus yrityskuvan ja rekrytoinnin näkökulmasta
  • Käytännön esimerkit

Viestinnän suunnittelu pk-yrityksille

Viestintä ja markkinointi ovat pk-yrityksissä johdon tärkeitä työkaluja. Aika ajoin työkalut kannattaa huoltaa ja terävöittää, jotta ne toimivat arjessa tehokkaina apureina.

Varmistetaan yhdessä, että markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet ovat optimoituja suhteessa yrityksen tavoitteisiin ja resursseihin.

  • Miten varmistamme, että viestintä ja markkinointi palvelevat yrityksen strategiaa
  • Kohderyhmät
  • Viestinnän ja markkinoinnin kanavien valinta
  • Systemaattinen toimintamalli
  • Pitkän ja lyhyen aikavälin tavoitteet
  • Mittaaminen

Viestinnän vuosikello kuntoon

Pk-yritykset

Viestinnän vuosikello on arjen apuväline systemaattiseen viestintään.

Tärkeät asiat tulee sekä muistettua että hoidettua ajoissa ilman turhaa sähläystä tai viime hetken hosumista. Työnjako tekemiseen selkiytyy ja energiaa vapautuu olennaiseen. Hetken pysähtyminen vuosikellon äärelle tuo hyötyä koko kalenterivuodeksi!

  • Viestinnän systematisointi
  • Roolien ja vastuiden selkiyttäminen
  • Yrityksen tärkeät kampanja-ajat, merkkipäivät, maailman tapahtumat
  • Vuositaso, kvartaalitaso, kuukausi- ja viikkotaso

Millainen on hyvä tiedote?

Kohderyhmänä markkinointihenkiset inhouse-tekijät

Tiedottamisen onnistuminen edellyttää monen eri osatekijän osumista maaliin.

Selkeä ohjeisto tiedotteen kirjoittamisesta lähettämiseen helpottaa mediaosumien saamisessa ja organisaation myönteisen maineen kasvattamisessa.

  • Miten selkeys rakennetaan?
  • Miten pysytään oleellisessa?
  • Mikä on oikea ajoitus?
  • Kenelle ja miten tiedote lähetetään?
  • Mikä on kuvien rooli?

Rekrytointiviestintä

Johto, hr-ammattilaiset

Hyviä työntekijöitä harvoin kuljeskelee vapaana tuosta vaan napattavaksi. Työnantajan on luotava itsestään pitkäjänteisesti realistisen myönteistä kuvaa, jotta tarpeen tullen löytyy juuri oikea henkilö oikeaan positioon.

Rekrytointiviestinnän opit tarjoavat napakassa paketissa olennaisimmat ja tähän aikaan päivitetyt tiedot, joiden kanssa työ ja tekijä kohtaavat.

  • Selkeys ja avoimuus
  • Työnantajabrändin rakentaminen
  • Urakehityksen mahdollistaminen
  • Aikataulutus
  • Miten prosessista jää kaikille hyvä maku suuhun?

Ota yhteyttä

Häikäisikö kattava palveluvalikoimamme sinut? Tiedätkö, mistä lähteä liikkeelle?

Täytä lomake ja me autamme. Ketterämpää toimijaa saat hakea.  

This site is protected by reCAPTCHA and the Google     Privacy Policy and     Terms of Service apply.

Tilaa uutiskirje