Luo yritystapahtumastasi  tuottava elämys

Kaikkia yritystapahtumia asiakastilaisuuksista henkilöstöjuhliin yhdistää yksi asia: onnistunut kohtaaminen jatkaa yrityksesi brändiä ja välittää sen tarinaa kutsusta kiitokseen.

Miten herätät halutun kohderyhmän huomion, piirrät vahvan muistijäljen, sitoutat, boostaat myyntiä ja samanaikaisesti nivot kaiken yhteen yrityksesi toimintaan ja ydinviesteihin? Valitsemalla kumppaniksi Idea Groupin, saat käyttöösi yli tuhannen tapahtuman kokemuksemme.

Tapahtumateollisuuden yrityksistä 44 prosenttia ilmoitti jäsenkyselyssä, että tapahtumien kysyntää on enemmän kuin ennen koronaa. Toisin sanoen tapahtumia on tällä hetkellä paljon, ja ne kilpailevat osin samoista kävijöistä. Myös kohtaamisten merkitys on kasvussa, samoin laadun vaatimukset.

Mitä sinä haluat kertoa ja yleisösi kuulla?

Onnistunut yritystapahtuma on monen osan summa, ja tärkeysjärjestyksen paalupaikalle nousee hyvä sisältö. Kanssamme voit olla varma, että tapahtumassa yrityksesi strategiset tavoitteet jalkautuvat saumattomasti yhteen laadukkaan kokemuksen ja osallistujien saaman hyödyn kanssa. Me myös autamme sinua löytämään ne yrityksesi toimintaan ja visioon pohjautuvat ydinviestit, joiden ympärille kokonaisuutta kannattaa lähteä suunnittelemaan.  

Suurin houkutus on tarjota tapahtumaa mahdollisimman laajoille yleisöille, mikä harvoin palvelee yritystapahtumien tavoitteita. Tupa on kenties täynnä, mutta miksi maksaa tilaisuudesta, jos vain murto-osa osallistujista kuuluu tavoittelemiisi kohderyhmiin?

Kun olet kirkkailla vesillä sen suhteen, kehen haluat tehdä lähtemättömän vaikutuksen, on helpompi miettiä, mistä ja miten potentiaalit silmäparit tavoitamme. 

Ei riittävän hyvä, vaan ainutlaatuinen osallistujakokemus

Elämyksiä luovat tapahtumat vaativat rohkeutta ajatella asioita uudesta näkökulmasta – jokainen toteuttamasi yritystapahtuma on ainutkertainen elämys, joka koetaan sellaisenaan vain kerran. 

Osallistujakokemus muodostuu siitä, miten kutsuttu kohtaa ja kokee tapahtuman jo ennen sen alkamista, aikana ja jälkeen. Vain asettumalla huolellisesti osallistujan kenkiin vaikutamme siihen, millainen mielikuva yrityksesi brändistä jää ja oliko kokonaisuus aidosti kaiken ajan arvoinen elämys.

Kokemuspolun yhtenä tärkeänä osana on myös monipuolinen, oikealla sävyllä viimeistelty osallistujaviestintä: vastavuoroisella kommunikoinnilla on mahdollista kerätä sekä osallistujatietoja että dataa, jota voit hyödyntää myöhemmin esimerkiksi jälkimarkkinointiin.

Miksi järjestäisit yritystapahtuman kanssamme?

  • Asiakkaat ja sidosryhmät merkitsevät yrityksellesi paljon – kerro se siis myös heille! Kiitos lämmittää mieltä ja muistuttaa, miksi asiakkaasi sekä sidosryhmäsi ovat halunneet tehdä töitä yhdessä yrityksesi kanssa.

  • Inspiroi ja esittele, miten teillä kehitetään asioita ja mennään eteenpäin.
  • Muistuta, että olet olemassa ja varmista seuraavatkin yhteiset diilit.

  • Saavutusten juhliminen yhdessä on investointi henkilöstön työhyvinvointiin.

Tapahtumien ammattilainen näyttää suunnan ja pitää kurssin

Monet kehuvat meitä markkinoiden mukavimmaksi yhteistyökumppaniksi, jolla on taito kantaa vastuu isoista linjoista ja pienistä yksityiskohdista, joilla erottaudutaan muista ja tehdään unohtumaton vaikutus.

Mielestämme aito ammattilainen ei kävele asiakkaan toiveiden yli –  ja sanoo tarvittaessa ääneen sen vaikeimman, jos tie on viemässä hutiinKun jokin asia yllättää ensikertalaisen, on se meille rutiini, jonka olemme ratkoneet vuosien saatossa jo monesti.

Omaamme joustavat, sujuvaksi hioutuneet sisäiset prosessit, joiden avulla tapahtuma- ja viestintäalan ammattilaisemme pitävät arjen langat varmasti ja kustannustehokkaasti otteessaan. Asiakkaana hyödyt myös kattavasta kumppaniverkostostamme, jonka osaamiselle ja yhteistyötaidoille annamme täyden laatutakuun.

Lisäksi haluamme esimerkillämme näyttää olevamme vastuullinen toimija, ja otamme alihankkijamme mukaan vastuullisuustavoitteiden toteuttamiseen. Asiakkaan toiveesta laskemme myös tapahtuman hiilijalanjäljen ja annamme kompensointiehdotuksia, joilla on oikeasti vaikuttavuutta.

Onnistu ja säästä oikeassa kohdassa

Ammattilaisen kanssa saat enemmän vastinetta investoinnillesi: tapahtuma-alan ajankohtaisen tuntemuksen ja pitkän kokemuksen, tuoreet trendit ja ideat, tuotteliaat kädet sekä taidon jalkauttaa halutut viestit oikeille kohderyhmille.  

Saat harkittuja laajempia kokonaisuuksia ja viilattuja yksityiskohtia – joustavaa palvelua ja perusteltuja ehdotuksia. Saat ideoista luotuja ratkaisuja, jotka tuovat tulosta, säästävät aikaasi ja pystyt keskittymään oleelliseen. 

Tapahtumille voidaan laskea myös ROI, eli käytännössä rahamäärä, joka investoinnista poikii takaisin. Tärkeintä on asettaa onnistumisen mittarit tavoitteen mukaan, ja tämän me todistetusti osaamme.  

Tapahtumabudjetin ”viivan alle” vaikuttavat  

  •  osallistujamäärä 
  •  lokaatio ja kuljetukset 
  •  ruokailu 
  •  sisältö ja viihde 
  • tekniikka ja kalusteet 
  •  somistus ja brändäys

Tuottavan yritystapahtuman askelmerkit

Suunnittelu: avainasioiden lukitseminen

  • Asetetaan tavoite, joka jalkautuu yrityksesi strategiasta.
  • Luodaan ydinviestit, jotka näkyvät tapahtumasi kaikissa kohtaamispisteissä.
  • Räätälöidään ohjelmarunko ja osallistujakokemus tapahtuman koko elinkaarelle. 

Ennakkotuotanto: osallistujaviestinnän ja markkinoinnin käynnistäminen  

  • Tehdään tuotannon projektisuunnitelma ja tapahtuman käsikirjoitus.
  • Sovitaan yhteiset seurantatavat.
  • Suunnitellaan tilat, somistus ja brändäys.
  • Viimeistellään yksityiskohdat alihankkijoiden ja esiintyjien kanssa.

H-hetkellä: sujuvuuden ja turvallisuuden varmistaminen 

  • Valmistellaan tila, tekniikka ja somistus.
  • Varmistetaan oikea aikataulutus ja tapahtuman sujuva kulku.
  • Koordinoidaan juoksevat asiat ja ratkaistaan (kylmähermoisesti) yllätykset. 
  • Toteutetaan purku ja siivous.

Jälkituotanto: onnistumisen mittaaminen

  • Lähetetään palautekysely ja kiitosviesti osallistujille.
  • Datan kerääminen, analysointi ja yhteinen läpikäynti. palautepalaverissa 
  • Hyödynnetään uudet kontaktit.

Onnistuneita kohtaamisia yritystapahtumien avulla

Asiakas- ja sidosryhmä­tilaisuudet

Boostaa myyntiä, sitouta asiakkaat ja sidosryhmät. Kulujen sijaan koe investointi, joka on yhdistelmä onnistuneita kohtaamisia, tunteita ja tarkasti asetettuja mittareita.
 

PR- ja lanseeraustapahtumat

Uusi tuote, täysi sali ja aplodit. Lanseeraus­tapahtumien kirjo on valtava, mutta tärkeintä on nostaa uutuus esille ja ansaittuun loistoonsa niin tapahtumassa kuin mediassa.

PR- ja lanseeraustapahtumat >

Henkilöstöjuhlat ja -tapahtumat

Ohjaa kiitos tai huomio oikeaan osoitteeseen. Säästämme sinulta aikaa, vaivaa ja luomme yrityksesi brändiä kunnioittaen idearikkaita tapahtumakokonaisuuksia.
 
 
Virkistyspäivä voi olla myös juhlatilaisuus, joka koostuu monipuolisesta juhlaohjelmasta.

Ota yhteyttä

Häikäisikö kattava palveluvalikoimamme sinut? Tiedätkö, mistä lähteä liikkeelle?

Täytä lomake ja me autamme. Ketterämpää toimijaa saat hakea.  

This site is protected by reCAPTCHA and the Google     Privacy Policy and     Terms of Service apply.

Tilaa uutiskirje