Mediaseuranta

Mediaseuranta paljastaa, mitä medioissa tapahtuu. Tarkkaile
yrityksesi maineen kehittymistä, mittaa tuloksia ja
tehosta jatkotoimenpiteitä.

On hyödyllistä tietää, mitä yrityksestäsi puhutaan painetuissa tai sähköisissä uutisvälineissä, keskustelupalstoilla tai muissa sosiaalisen median välineissä. Seuraamalla voit paremmin hallita yrityksesi mainetta ja brändiä. Voit löytää hiljaiset signaalit ja välttää pienen supinan kehittymisen kriisiksi. Samalla mittaat myös tehdyn työn tuloksia.

Aina ennen toimenpiteiden aloittamista asetamme yhdessä sovitut tavoitteet, joita vasten saatuja tuloksia peilataan. Käytössämme on hyvät seurantatyökalut esimerkiksi sisällön, tiedotteiden ja natiiviartikkeleiden seurantaan, joiden tuottaman tiedon tiivistämme helposti hyödynnettävään muotoon. Tulosten seuraaminen ei lopu käytännön toimenpiteiden päättymiseen, vaan jälkiseurannan avulla tarkkailemme pitkäaikaisempia vaikutuksia.

Seurantaa voidaan hyödyntää suunnittelussa, yrityskuvan kehittämisessä, asiakaspalvelussa, markkinoinnissa, tuotteiden ja palvelujen kehittämisessä sekä kilpailijaseurannassa ja kriisien ennakoinnissa. Mahdollisia jatkotoimenpiteitä voidaan muokata aikaisemmin saatujen tulosten perusteella tehokkaampaan suuntaan.

Miksi mediaseuranta kannattaa?

  • Seurannan avulla tiedät, mitä yhtiöstä ja sen tärkeimmistä kilpailijoista puhutaan ja missä kanavissa.
  • Voit seurata, menevätkö viestit perille toivotussa muodossa ja ovatko toimenpiteet tehokkaita.
  • Voit reagoida nopeasti mahdollisiin kriisin alkuihin.
  • Osaat kohdistaa viestit oikeille medioille ja toimittajille.
  • Voit kerätä tietoa aiheista, jotka kiinnostavat seuraajia ja kuluttajia.

Asiakkuusjohtaja

ANNA KOIVISTO

Ota yhteyttä

Häikäisikö kattava palveluvalikoimamme sinut? Tiedätkö, mistä lähteä liikkeelle?

Täytä lomake ja me autamme. Ketterämpää toimijaa saat hakea.