Kansainvälisen agentuurin suomalainen tytäryhtiö halusi lähteä koko henkilöstönsä voimin tutustumaan Latvian markkinoihin, jonne yritys vie kuluttajille suunnattuja tuotteita. Erityisesti matkalaisia kiinnosti Riika ja yrityksen tuotteiden näkyvyys siellä.
Matkaan lähdettiin keväisenä tiistai-iltana, jolloin majoituttiin Helsinki-Vantaalle lentokenttähotelliin. Näin ryhmä oli heti keskiviikkoaamuna valmis aamulennolle ja päivän ohjelmaan. Riian markkinoihin tutustuttiin hyvin konkreettisesti jalkautumalla kauppakeskuksiin ja keskustan liikkeisiin, joissa yrityksen tuotteita on myynnissä. Samalla paikallinen opas kertoi kaupungista ja sen nähtävyyksistä. Päivän päätteeksi majoituttiin Riian eteläpuolella sijaitsevaan kartanohotelliin.
Torstaipäivä oli varattu yrityksen sisäisille kokouksille ja koulutuksille hotellin konferenssitiloissa. Työpäivän päätteeksi tehtiin tutustumiskierros läheiseen linnaan ja panimoon, ja illalla juhlistettiin yrityksen saavuttamia merkittäviä virstanpylväitä kartanohotellin illallisella.
Perjantain ohjelmassa oli yhteinen aamiainen ja kotimatka.
Työtä, rentoutumista ja yhdessäoloa
Vaikka matkan pääpaino oli työasioissa, oli matkalle lähtö vapaaehtoista, ja kotimaahan jääneet pystyivät osallistumaan matkan virallisiin osuuksiin etäyhteyden kautta.
Päiväohjelmat suunniteltiin pääteeman eli Riian markkinoihin tutustumisen ympärille. Koska aikaa oli rajallisesti, jokainen hetki hyödynnettiin, jotta yhteen päivään saatiin mahtumaan montakin vierailukohdetta. Silti varmistettiin, että osallistujille jäi aikaa muun muassa nauttia kartanohotellin kylpyläosastosta.
Osallistujille täydellinen pakettimatka
Idea Group hoiti asiakkaan puolesta kaikki järjestelyt suunnittelusta ja aikataulutuksesta lähtien. Varasimme matkaliput, majoitukset, ruokailut ja kuljetukset sekä Latviassa että kotimaassa. Matkalla oli lisäksi mukana Idea Groupin oma matkanjohtaja Lilja: hän varmisti, että aikataulut pitivät ja järjestelyt sujuivat, jokainen osallistuja oli aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja bussikuskitkin tiesivät, mihin mennään ja milloin. Ulkopuolisen matkanjohtajan ansiosta kaikki osallistujat saivat keskittyä matkan antiin ilman, että olivat vastuussa järjestelyjen pyörittämisestä.
Kokemuksemme henkilöstön offsite- ja virkistysmatkojen järjestämisestä ulkomailla varmisti sen, että löysimme tämänkin matkan kohteista aina parhaat yhteistyökumppanit. Lisäksi pystyimme tarjoamaan paljon sellaisia yksityiskohtia, joita ei tavallisilla ryhmämatkoilla oteta huomioon: busseissa oli aina jaossa vesipulloja ja välipalaa, ja jokainen osallistuja sai personoidun muistolahjan – tällä matkalla t-paidan. Tervetulolahjoja miettiessämme pidämme mielessämme aina sekä vastaanottajan että matkakohteen, ja esimerkiksi lämpimään ilmanalaan suunnatessa saatamme sujauttaa pusseihin vesipullon ja aurinkorasvan.
Matkasta ei tehty asiakkaalle virallista after movieta, mutta mukana ollut matkanjohtaja Lilja kokosi kuvamateriaaleista videon asiakkaan sisäiseen käyttöön. Kiitos-viestien lisäksi se varmisti, että hyvät muistot matkasta jäivät elämään.
”Mahtava reissu, minne lähdetään seuraavaksi?”
Offsite-matka on hyvä tapa kiittää henkilökuntaa ja vahvistaa yhteishenkeä samalla, kun tarjoaa organisaatiota hyödyttävää sisältöä kuten koulutusta, kokouksia ja mahdollisuuden työntekoon uudessa ympäristössä.
Hyvä yhteishenki syntyy yhteisten tekemisten ja kokemusten kautta, ja matkasta jaettavat iloiset kuvat ja positiiviset tunnelmat leviävät myös yrityksen ulkopuolelle. Ne vahvistavat mielikuvaa yrityksestä haluttuna työpaikkana eli offsite-matka voi olla myös osa employer brandingia!
Latvian matkalle osallistuneet pitivät reissua niin onnistuneena, että jo sen aikana kyseltiin, minne seuraava matka suuntautuu. Me olemme valmiina lähtöön, kun vain kutsu tulee, ja hoidamme mielellämme kaikki järjestelyt! Ota yhteyttä ja kysy lisää!