BCB Medical on lääketieteellisen tiedon keräämiseen ja analysointiin keskittynyt yritys, joka yhdistää, analysoi ja havainnollistaa eri lähteistä kerättyä kliinistä tietoa ymmärrettävään muotoon.
BCB:lle on tärkeää pystyä viestimään tehokkaasti potentiaalisille työnhakijoille. Yrityksessä on huomattu rekrytointiviestinnän olevan pitkäjänteistä työtä.
– Rekrytointiviestintä ei hoidu vain yhdellä työpaikkailmoituksella, vaan kyse on pidempikestoisesta prosessista. Ideana on olla aktiivinen myös silloin, kun rekrytointi ei ole ajankohtaista, kertoo BCB Medicalin Chief Marketing Officer Leena Viljanen.
Viestinnän avulla lisää tunnettuutta
Rekrytointiviestinnän avulla on mahdollista lisätä yrityksen tunnettuutta ja esitellä sen arvoja sekä kulttuuria.
– Olemme tehneet esimerkiksi työntekijähaastatteluja nettisivuille. Niiden avulla on helppo viestiä, millaisia koulutus- ja työtaustoja työntekijöillämme on ja millaisia tyyppejä haemme kasvavaan joukkoomme.
– Telegraafin eli Idea Groupin kanssa on tehty myös rekrytointi-ilmoituksia ja lisätty BCB Medicalin tunnettuutta sosiaalisessa mediassa, Viljanen kertoo.
Hedelmällistä yhteistyötä
– Olemme heidän myötään saaneet paljon ideoita viestintäämme. Yhteistyö on ollut sujuvaa ja idearikasta. Rekrytointiviestinnän avulla olemme saaneet ryhtiä uusien osaajien hakemiseen. Meistä ollaan selvästi kiinnostuneita myös silloin, kun emme aktiivisesti rekrytoi.
– Rekrytointiviestintä on avannut silmiä myös sille, miten tärkeää on esitellä ulkopuolisille tahoille yrityksessä olevaa osaamista ja yrityksen kulttuuria. Se kiinnostaa asiakkaita, mutta myös potentiaalisia työnhakijoita, miettii Leena Viljanen.