Tilaisuuteen kutsuttiin valtakunnallista ja paikallista mediaa sekä ammattimediaa, alueen kansanedustajat ja muita poliittisia päättäjiä sekä MTK:n johtoa ja viljelijöitä. Vieraat tutustuivat päivän aikana molempien yhtiöiden toimintaan ja tuotantolaitoksiin. Paneelikeskustelussa pohdittiin suomalaisen ruuantuotannon tulevaisuutta.
– Tavoitteemme oli vahvistaa Apetitin tunnettuutta ja tehdä näkyväksi tehtäväämme kasvispohjaiseen syömiseen keskittyvänä suomalaisena yrityksenä ja brändinä. Telegraafin eli nykyisen Idea Groupin avulla järjestetty tilaisuus onnistui hyvin. Arvostamme erityisesti heidän hyvää ja joustavaa organisointikykyä sekä osaavaa mediasuhdetyötä, sanoo Apetit Oyj:n viestintä- ja sijoittajasuhdepäällikkö Mikko Merisaari.
Paljon toimittajia ja valtavasti palstatilaa
Tilaisuuteen saapui 13 toimittajaa eri medioista. Paikalla olivat muun muassa Talouselämä, Yle, Lännen Media, Maaseudun Tulevaisuus, Landsbygdens Folk, Turun Sanomat, Åbo Underrättelser, Satakunnan Kansa, Länsi-Suomi ja Maatilan Pellervo. Yhteensä tilaisuudesta kirjoitettiin yli 50 artikkelia. Mainosarvolla mitattuna puhutaan yli 300 000 euron palstatilasta.
– Tapahtumamme oli erittäin onnistunut. Telegraafin eli nykyisen Idea Groupin mediasuhdeosaamisen ansiosta saimme paikalle ilahduttavasti mediaa ja muita vaikuttajia. Erinomaisesti organisoitu tilaisuus mahdollisti sen, että osallistujilla oli aikaa myös vapaamuotoiseen keskusteluun isäntien kanssa. Saimme kerrottua ajankohtaisista suomalaisen sokerintuotannon tulevaisuuden näkymistä, toteaa Suomen Sokerin viestinnän asiantuntija Susanna Söderlund.