Työmarkkinoiden käydessä kuumana, ovat työnhakijat tällä hetkellä siinä asemassa, että heillä on varaa valita minkälaisessa yrityksessä he haluavat työskennellä. Yrityksen on tärkeä viestiä omista arvoistaan ja laadukkaasta tekemisestään kasvattaakseen omaa näkyvyyttään ja haluttavuuttaan mahdollisten työntekijöiden silmissä.
Olemme tehneet suomalaiselle sähkötekniikan konserni LST Groupille sekä strategista viestintää että tapahtumia jo vuosien ajan. Tänä syksynä viestinnän painopisteenä on ollut työnantajamielikuvan kirkastaminen ja henkilöstön aktivointi esimerkiksi LinkedInissä.
Hyvistä työpaikoista kannattaa kertoa. Tämä on otettu osaksi viestintää LST Groupilla, ja olemmekin yhdessä tuoneet yrityksen asiantuntijoita esille yhä aktiivisemmin. Asiantuntijat ovat avullamme päässeet kertomaan erityisosaamisalueistaan blogeissa, ja henkilöstöä on tuotu esille henkilöesittelyiden muodossa.
Myös sosiaalista mediaa on kehitetty vuoden aikana systemaattisesti. Sosiaalisen median suunnittelun ja päivittämisen lisäksi olemme luoneet yritykselle Instagram-tilin.
Pidimme osalle henkilöstöstä LinkedIn-koulutuksen, jonka avulla henkilökunnan somepäivittämistä voitiin tukea ja rohkaista. Koulutuksen myötä henkilöstö on saanut uutta kipinää asiantuntijuuden esille tuomiseen somessa, ja yrityksen työntekijöiden aktiivisuus LinkedInissä on tuottanut tulosta.
