Green Automation on maailman johtava salaattien ja yrttien kasvatusjärjestelmiä toimittava yritys, jonka suunnittelu-, kehitys-, valmistus- ja markkinointityö on viime vuosina istuttanut vihreää Suomi-kuvaa menestyksekkäästi esimerkiksi Yhdysvalloissa.
Paljon odotettu lupaus henkilöstön yhteisistä juhlista oli kuitenkin tyssännyt korona-ajan rajoituksiin, joten nyt pikkujouluista päätettiin rakentaa astetta näyttävämmät – eli ennennäkemättömän upeat!
– Oli alusta asti selvää, että gaalan ohjelman ja konseptin tuli välittää yhteenkuuluvuuden, palkitsemisen ja erityisesti mutkattoman yhdessäolon tunnelmaa. Meille on tärkeää panostaa henkilöstöömme, ja haluamme sen näkyvän sekä arjessa että juhlassa, painottaa Green Automationin henkilöstöpäällikkö Pihla Laakso.
Ydinviesteistä luotu teema puki uuden hallirakennuksen
Tapahtuman järjestelyjä helpotti erittäin toimiva yhteistyö ja avoin kommunikaatio pöydän molemmin puolin. Idea Group vastasi gaalan konseptoinnista ja suunnittelusta, sisällöntuotannosta, projektinjohdosta sekä tapahtumatuotannosta. Teemaksi valikoitui ”Get ready to party. A lot.” Viesti leikittelee ja on tunnistettava Green Automationin oman ”Get ready to grow. A lot.” -sloganin parina.
Graafikkomme Janitan työpöydällä yhdistyivät Green Automationin omat brändivärit sekä pikkujoulukauden klassikot musta ja kulta näyttäviksi somisteiksi kuvausseinästä drinkkilistaan ja huoneentauluista menukolmioihin. Osa somisteista on paraatipaikoillaan vieläkin.
– Kyllä, gaalaa varten tilasimme teemaan sopivia seinätauluja hyllyjen päihin sekä esimerkiksi seitsemän metriä pitkän yrityksemme historiasta kertovan aikajanan, joka sai suunnitelmien mukaan pysyvän paikan hallin seinältä, Laakso kertoo.
Juhlapaikaksi valikoituivat Green Automationin omat toimitilat, ja erityisesti uusi hallirakennus, jota haluttiin esitellä myös henkilökunnan seuralaisille – kutsuhan oli avec. Käytettävissä oli 1 500 neliötä tilaa, jossa katto oli korkealla yhdeksässä metrissä. Siksi hallista rajattiin alue, joka tuunattiin gaalakuntoon kalustuksen, somistuksen ja valaistuksen avulla.
– Tuttu paikka, mutta ikään kuin sen toinen ulottuvuus. Juhlatilaan saavuimme vihreää mattoa pitkin ja kulkureitin varrella esiteltiin myös erilaisia tuotantokoneitamme. Vaikka etukäteen toivoimme antavamme kaikille läsnäolijoille wau-elämyksen, en osannut odottaa, että omat toimitilamme taipuvat näinkin näyttäväksi gaala-areenaksi, Pihla Laakso toteaa.
Kumppaniverkosto viimeisteli kokemuksesta elämyksen
Kokemuspolun yhtenä tärkeänä osana olivat illan esiintyjät sekä ruokatarjoilu, jotka valittiin yhteistyössä: Helmikallio Catering vastasi tarjoiluista, juhlijoita viihdyttivät taikuri Marko Postiparta, valotanssijat Duo Saras sekä bilebändi Tuulikone, ja illan tekniikkamaestrona toimi Rajupaja. Myös muistoja tallentui kameroihin näyttävän kuvausseinän edessä sekä iBox-valokuvauskopissa.
– Saimme vinkin Idea Groupista tapahtuma-alalla työskentelevältä tuttavalta. Tarvitsimme apua juhlien organisointiin, järjestelyjen hoito normityön ohella olisi ollut liian suuri ponnistus. Yhteistyö Idea Groupin kanssa oli ensikontaktista alkaen sujuvaa ja helppoa. Itse juhla oli iso menestys ja se varmasti jäi mieleen kaikille osallistujille ainutkertaisena tapahtumana, kiteyttää toimitusjohtaja Tero Laakso.