Voiko graafikolta tilata luovuutta vai ongelmanratkaisua?

Graafinen suunnittelu kuulostaa monen korvaan arkiselta piirtelyltä ja asioiden asettelulta, mutta itse asiassa sillä on tärkeä rooli niin yrityksen imagon ylläpidossa, näkyvyydessä kuin tunnettuudessakin. Me kaikki myös törmäämme päivittäin graafisen suunnittelun tuotoksiin, vaikkemme välttämättä edes ajattele sitä.

Nopeasti lounaaksi napattu valmiskeitto on pakkauksessa, jonka joku on tarkoin harkinnut ja suunnitellut. Somessa vastaan tulevaan mainokseen on joku toinen miettinyt fontit, värit ja kuvat vastaamaan tismalleen yrityksen brändiä. Tiedätkö miksi? 



Graafinen suunnittelu auttaa meitä esimerkiksi visualisoimaan numeroita, kertomaan tapahtuman teeman tai nitomaan kansien väliin yrityksen koko historian. Ja tekee se lounaskeiton pakkauksestakin tunnetun, hyllystä erottuvan ja kummasti vielä houkuttelevankin.



Animaatio, historiikki, messuosasto, banneri: 
näy ja tunnu samalta kaikissa kanavissa 



Graafinen ohjeisto on ilmeen olennaisin kivijalka, joka on hyvä olla tehtynä yrityksen kokoon katsomatta. Logon, värien ja fonttien käytön yksinkertainenkin ohjeistus pitää ilmeen yhtenäisenä eri medioissa – ja tekee sitä kautta brändiä tutuksi. Ohjeiston noudattaminen onkin tärkeää, jotta yritys näyttäisi ja tuntuisi samalta joka kanavassa.



Jos tunnetuista logoista muutetaan värejä, niiden tunnistaminen ei olekaan enää niin helppoa. Esimerkiksi vaihtamalla Pepsin logon värit oranssiin ja vihreään mielikuvat vievät ihan muualle. Tunnetuimmat brändit tunnistamme jo pelkästä fontista – keltaiset kaaret kuuluvat Mäkkärille tai punainen N-kirjain Netflixille.

Meillä on Idea Groupissa kolme kokenutta graafikkoa, ja työpöydillämme syntyy logoja, yritysilmeitä sekä tapahtuma-, messu- ja somistussuunnitelmia. Esimerkiksi viestinnän ja markkinoinnin puolella teemme historiikkeja, vuosikertomuksia, infografiikkaa ja asiakaslehtiä perinteisten esitteiden ja lehti-ilmoitusten lisäksi. Myös PowerPoint-esityksien pohjat sekä erilaiset mainosbannerit kuuluvat palveluihimme. Jos kaipaat kevyitä animaatioita vaikka some-postaukseen, onnistuu sekin käden käänteessä!  



Tapahtumailme, joka puhuu brändiä


Tapahtuman graafinen suunnittelu lähtee aina tilaisuuden luonteen ja yrityksen graafisen ohjeistuksen pohjalta. Kun tapahtumailme sidotaan yrityksen brändiin, saadaan vahvistettua sekä näkyvyyttä että arvomaailmaa. Asiakaskokemus sidotaan jo osaksi kutsua tai Save the Date -muistutusta, ja haluttu punainen lanka kulkee kaikkien materiaalien läpi: esimerkiksi menu- ja nimikorteissa, pöytäkartoissa, opastekylteissä, julisteissa, sloganissa, bannereissa, lattia- ja ikkunatarroissa.


Tapahtumien lisäksi teemme myös paljon erilaisia kausi- tai myyntisomistuksia asiakkaidemme tarpeiden pohjalta. Tällä hetkellä työpöydälläni on esimerkiksi erään upeissa vanhoissa tiloissa sijaitsevan arkkitehtitoimiston somistus. 



Allekirjoittaneelle ominta onkin kokonaisvaltaisten ilmeiden suunnittelu yrityksille tai tapahtumiin. Kun näihin lisää vielä tilasuunnittelua tai somistusta… ollaan juuri siellä mistä oma sydän ja rakkaus tekemiseen löytyy. 



Ota rohkeasti yhteyttä
 ja kerro, jos minä, Essi tai Sari voimme visualisoida jotain uutta avuksesi!

P.S. Toimiva brändi- ja viestintäkäsikirja takaa myös paremmat yöunet, kuten asiakkaamme von Dents kehui, klikkaa juttuun. 




Graafinen suunnittelija

JANITA SUOMINEN

Ota yhteyttä

Häikäisikö kattava palveluvalikoimamme sinut? Tiedätkö, mistä lähteä liikkeelle?

Täytä lomake ja me autamme. Ketterämpää toimijaa saat hakea.  

This site is protected by reCAPTCHA and the Google     Privacy Policy and     Terms of Service apply.

Tilaa uutiskirje