Suunnittelun kulta-aika on nyt

Syksy on saapunut, ja viimeistään nyt on aika tarkistaa, että kaikki syksyn viestinnän toimenpiteet ja tapahtumat ovat kunnossa. Lisäksi on hyvä hetki kurkistaa ensi vuoden suunnitelmiin – onko kenties aika uudistaa viestintästrategiaa tai lähteä systemaattisesti kasvattamaan brändin näkyvyyttä? Omaa henkilöstöä on myös syytä kiittää – suunnitellaanko pikkujoulut tai jokin muu henkilöstötapahtuma yhdessä?

Onko organisaationne viestintä kunnossa? Onko se suunnitelmallista ja tuloksellista? Viestinnän suunnittelu on kaiken perusta: kun suunnittelu on kunnossa, saadaan viestinnästä eniten irti. Suunniteltu, säännöllinen viestintä myös tukee parhaiten yrityksen liiketoimintaa. Ensi vuoden suunnittelu on hyvä aloittaa nyt, jotta uuden viestintäsuunnitelman saa jalkautettua heti tammikuusta lähtien.  

Suunnittelun lisäksi toimenpiteitä on tehtävä pitkäjänteisesti ja systemaattisesti – etenkin, jos halutaan muiden viestintätoimien ohella saada medianäkyvyyttä. Viestintää pitäisi tehdä joka kuukausi säännöllisesti, mutta omat resurssit eivät aina tähän tahdo riittää. Me tarjoamme apuamme mitattavalla ja tuloksellisella kuukausisopimuksella, jossa sovitut asiat hoituvat kuukausittain ja viestintä pysyy käynnissä. Kuukausisopimusta voi alkuun vain kokeilla, sillä emme pakota pitkään sitoutumiseen – meistä pääsee kyllä halutessaan eroon. Vähän on kuitenkin kehuttava, että yleensä kuukausisopimuksen mukanaan tuomaan jatkuvaan tekemiseen on oltu tyytyväisiä.  

Eikä pidä unohtaa vuosikertomuksia: jos yrityksen tilikausi on kalenterivuosi, on nyt hyvä hetki ottaa vuosikertomus jo suunnittelupöydälle, jotta kertomus saadaan kansiin heti kevättalvella tilinpäätöksen valmistuttua. Vuosikertomus on tehokas tapa viestiä organisaation vuodesta mielenkiintoisesti ja kattavasti. Kertomus tehdään juuri organisaationne näköiseksi ja kuuloiseksi: kurkkaa, millaisen vuosikertomuksen teimme Turun Yliopistosäätiölle.  

Tapahtumat luovat yhteenkuuluvuuden tunnetta  

Vaikka syksyn ruska on vasta aluillaan, täytyy katseita kääntää jo pikkujoulukauteen. Vielä ehtii järjestää yritykselle ikimuistoiset pikkujoulut, jos niiden suunnittelua ei vielä ole aloitettu. Jos idea on jo muhinut HR-tiimin palavereissa, mutta toteutukseen tarvitaan tukea, olemme mielellämme apuna.  

Pikkujoulujen lisäksi haluamme myös muistuttaa muiden henkilöstötilaisuuksien merkityksestä hybridityön maailmassa. Henkilöstötilaisuudet ovat oiva keino luoda kohtaamisia työntekijöiden välille ja kasvattaa työpaikan yhteisöllisyyttä ajassa, jossa työntekijät näkevät toisiaan harvemmin. Henkilöstötilaisuudet ovat myös tapa kohentaa henkilöstön hyvinvointia, ja niiltä usein odotetaan paljon. Henkilöstöjuhlien ei tarvitse osua juhlakaudelle tai olla kosteita – vaihtoehtoja on valtavasti, ja jokaiselle yritykselle löytyy oikea tapa luoda kohtaamisia työntekijöiden välille. Lue esimerkiksi Orionille järjestämistämme henkilöstötilaisuuksista täältä.  

Jos katsotaan vähän kauemmas, voi horisontissa näkyä jo ensi vuosi ja yrityksen kick off. Kick offit ovat nimensä mukaisesti loistavia tapoja potkaista vuosi käyntiin ja jalkauttaa vuodelle tehdyt suunnitelmat – esimerkiksi sen huolella työstetyn viestintäsuunnitelman. Voit inspiroitua esimerkiksi Aura Rakennukselle järjestämästämme tyylikkäästä kick offista.  

Viimeisenä, mutta äärimmäisen tärkeänä tulevat asiakkaat- ja sidosryhmät. Asiakkaille järjestettävät huolellisesti mietityt ja suunnitellut tilaisuudet toimivat myynnin tukena. Jos pohditte teille ja asiakkaillenne sopivaa formaattia, autamme mielellämme. Toteutusmuotoja ja -mahdollisuuksia on lukemattomia: kurkkaa inspiraatiota Jabralle järjestämästämme after work -sidosryhmätilaisuudesta tai Sandvikin paripäiväisestä asiakastapahtumasta.  

Vauhtia markkinointiin  

Joskus uusi vuosi voi kaivata isompaa visuaalista muutosta: jos pohditte ilmeuudistusta tai nykyisen ilmeen freesausta, olemme mielellämme apuna. Teemme samassa helposti uudet esitysmateriaalit, yritysesittelyt sekä infografiikat.  

Jos taas kaipaatte ensi vuotta varten kokonaiskuvaa siitä, miten yrityksenne markkinointi tällä hetkellä näyttäytyy, ehdotamme markkinoinnin nykytilan auditointia. Joskus auditointi voi poikia vallan mahtavia lopputuloksia, kun päädytään tekemään kokonaisvaltainen uudistus: lue esimerkiksi Turun AKK:n referenssistä, miten neljän tahon yhteistyönä auditointi päätyi verkkosivuston kokonaisvaltaiseen rakenneuudistukseen, digimarkkinoinnin kumppanivalintaan sekä viestintästrategian päivitykseen. 

Mikäli inspiroiduit ja haluat potkaista projektin käyntiin kanssamme, ota yhteyttä Sanniin tai Annaan.  

Toimitusjohtaja

Sanni Rostedt

Ota yhteyttä

Häikäisikö kattava palveluvalikoimamme sinut? Tiedätkö, mistä lähteä liikkeelle?

Täytä lomake ja me autamme. Ketterämpää toimijaa saat hakea.  

This site is protected by reCAPTCHA and the Google     Privacy Policy and     Terms of Service apply.

Tilaa uutiskirje