Tapahtumien markkinointi
ja visuaalisuus

Mikä vetää salin täyteen? Millä keinoilla tapahtuma nousee siiville ja lähtee lentoon? Miten tapahtumasta saadaan visuaalisesti erottuva ja näyttävä? Jokainen tapahtuma tarvitsee ja ansaitsee timanttista markkinointia sekä säväyttävää visuaalisuutta onnistuakseen. Mielenkiintoa kutkutteleva kutsuteksti saa vastaanottajan tekemään kalenterimerkinnän välittömästi, ja näyttävä somemainos pääsee jakoon tavoittaen kiinnostuneet kohderyhmän laitamiltakin. 

Tapahtumia järjestetään valtavasti, ja kutsuja voi sadella sähköpostiin ja somekanaviin jatkuvalla syötöllä. Yleisöryntäykseen tarvitaan siis erottuva, iskevä ja kohderyhmänsä taklaava viesti.

Onnistuneella tapahtumamarkkinoinnilla vaikutetaan koko tapahtuman onnistumiseen, sillä jo ensimmäisessä kutsuviestissä vastaanottajalle luodaan ennakko-odotukset tapahtuman fiiliksestä.  

Tapahtumamarkkinointi kannattaa kirjata yhtenä työvaiheena projektisuunnitelmaan ja ajatella osana kokonaisuutta. Osallistujakokemuksen kannalta ei ole ollenkaan yhdentekevää, miten ja missä tapahtumasta viestitään. Lisäksi on hyvä muistaa, että tapahtumamarkkinoinnissa visuaalisuus on valttia. Houkuttelevilla kuvilla ja loppuun asti mietityillä visuaalisilla viesteillä luodaan odotuksia ja lisätään tapahtuman kiinnostavuutta.

Meillä tapahtumien ja markkinoinnin asiantuntijuus kulkee luontevasti käsi kädessä. Me kartoitamme tapahtuman kohderyhmän ja sille sopivimmat kanavat visuaalisuutta unohtamatta. Kutakin tapahtumaa varten räätälöidään sopiva markkinointi- ja viestintäsuunnitelma, jolla tavoitamme tapahtuman yleisön parhaiten.  

Rakennamme tapahtumamarkkinoinnin viestintäsuunnitelman aina kolmeen osaan:

  1. Ennakkomarkkinointi saa osallistujat innostumaan ja löytämään paikalle.
  2. Tapahtuman aikana tapahtuva viestintä pitää yleisön tyytyväisenä ja tilanteen tasalla.
  3. Tapahtuman jälkeen ei osallistujaa unohdeta, vaan kiitetään, kumarretaan ja toivotetaan tervetulleeksi seuraavaan tapahtumaan. Myös ruusut ja risut kerätään oppikokemuksiin.

Näin osallistuja pysyy mukana suunnittelun alkumetreiltä aina seuraavan tapahtuman suunnitteluun saakka. 

TAPAHTUMAMARKKINOINTI OSANA TAPAHTUMAA TAI ITSENÄISENÄ PALVELUNA

Idea Groupin katon alta löytyy asiantuntijoita tapahtuma-, viestintä- ja markkinointialoilta. Voimme suunnitella tapahtumasi markkinoinnin osana koko tapahtumakonseptia tai voit hankkia markkinoinnin meiltä erillisenä palveluna jo suunniteltuun tapahtumaan.

Meiltä saat:
  • Uutta näkökulmaa tapahtuman ennakkomarkkinointiin
  • Brändiä tukevan visuaalisesti näyttävän tapahtumailmeen
  • Kohderyhmät tavoittavaa markkinointia yleisö- ja yritystapahtumiin
  • Valmiin suunnitelman kokonaisvaltaiseen osallistujaviestintään
  • Koulutukset omalle poppoolle tapahtumamarkkinoinnin haltuunottoon 

Asiakkuuspäällikkö

LAURA KOIVISTO

Ota yhteyttä

Häikäisikö kattava palveluvalikoimamme sinut? Tiedätkö, mistä lähteä liikkeelle?

Täytä lomake ja me autamme. Ketterämpää toimijaa saat hakea.  

This site is protected by reCAPTCHA and the Google     Privacy Policy and     Terms of Service apply.

Tilaa uutiskirje