Rekrytointiviestintä

Rekrytointiviestintä alkaa jo ennen ensimmäistäkään rekrytointi-ilmoitusta. Eri kanavissa positiivisesti esillä olevat yritykset kiinnostavat hakijoita jo ennen kuin yhtään paikkaa on avoinna.

Rekrytointiviestinnässä yrityksen viestintää tarkastellaan ulkopuolisen silmin: miten yritys näkyy mediassa ja sosiaalisessa mediassa, millaisen kuvan nettisivut luovat yrityksestä ja mitä viestejä korostetaan rekrytointi-ilmoituksissa. Hyvä työnantajamielikuva on monen osasen summa eikä synny hetkessä tai yhdellä työpaikkailmoituksella.

Rekrytointiviestintä on pitkäjänteinen prosessi: on hyvä olla aktiivinen myös silloin, kun rekrytointi ei ole ajankohtaista. Yritys tulee tällä tavalla potentiaalisille työntekijöille tutuksi ja mielenkiintoiseksi, mistä on apua varsinkin silloin, kun tulee nopea tarve rekrytoida.

Rekrytointiviestinnälle on monta erilaista sanaa, jotka kuvaavat hyvin sen eri rooleja: hakijaviestintä, työnantajaviestintä, rekrytointimarkkinointi ja hakijakokemus. Kaikkien tavoite on kuitenkin sama eli tehdä yrityksestä työnhakijoiden silmissä kiinnostava vaihtoehto.

Idea Group on rekrytointiviestinnän ammattilainen. Me autamme sinua kertomaan yrityksestäsi oikeissa kanavissa, suunnittelemaan rekrytointia kokonaisuutena sekä valitsemaan rekrytointia varten sopivat viestit ja julkaisukanavat. Toimitamme myös yrityksen ilmeen ja strategian mukaiset rekrytointi-ilmoitusten pohjat.

Miksi rekrytointiviestintä kannattaa?

  • Rekrytointiviestinnän avulla luodaan kuvaa yrityksestä, jolla on arvoa myös asiakkaille ja sidosryhmille.
  • Rekrytointiviestintä on hyvä tapa viestiä yrityksen arvoista, toimintatavoista ja työkulttuurista. Ne kiinnostavat asiakkaita, sidosryhmiä ja potentiaalisia työntekijöitä.
  • Pitkäjänteisellä viestinnällä voi varautua äkillisiin rekrytointitarpeisiin.

Asiakkuusjohtaja

Päivi Luoti

Ota yhteyttä

Häikäisikö kattava palveluvalikoimamme sinut? Tiedätkö, mistä lähteä liikkeelle?

Täytä lomake ja me autamme. Ketterämpää toimijaa saat hakea.