Mediatiedottaminen
ja -seuranta

Mediatiedotteilla organisaatio tai yritys saa arvokasta näkyvyyttä. Mediaseurannan avulla taas saadaan tietoa, mitkä mediat uutisoivat yrityksestä ja millä äänensävyllä. Kerro yrityksestäsi ja tuotteistasi myös muualla kuin markkinointikanavissa, sillä ansaittu media koetaan luotettavammaksi kuin ostettu media.

Lehdistötiedotteet ovat muuttuneet mediatiedotteiksi, kun median maailma on pirstaloitunut, mutta yhä edelleen tiedottaminen on toimivin tapa saada yritykselle nopeasti luotettavaa näkyvyyttä.

Mediatiedotteet ja mediainfot ovat myös hyvä tapa vaikuttaa ja osallistua alan keskusteluun. Uutuustuotteiden lanseerauksessa tuotetiedottaminen ja asiapitoinen näkyvyys mediassa täydentävät tehokkaasti markkinoinnin keinoja.

Tiedottaminen medialle lisää organisaation luotettavuutta ja uskottavuutta, sillä toimitettua juttua luetaan eri tavoin kuin maksettua mainosta. Siksi tiedottaminen kannattaa hoitaa ammattilaisen avulla: huono tiedote voi olla jopa maineriski.

Meillä on vahvaa osaamista media-alalta ja pitkä kokemus tiedottamisesta sekä erilaisten medialle tarkoitettujen tilaisuuksien järjestämisestä. Ydinliiketoimintamme tuloksellisuus ja hyvät toimittajasuhteemme johtuvat tinkimättömästä asenteestamme: me emme sekoita markkinointia tiedottamiseen.

Tiedämme, millainen on hyvä tiedote ja miten sen saa julki. Löydämme aina mielenkiintoisen näkökulman ja laadimme puolestasi mediatiedotteet. Valitsemme kohdeyleisölle sopivat mediat ja huolehdimme tiedotteiden lähettämisestä. Seuraamme myös tiedottamisen onnistumista mediaseurannan työkalujen avulla. Mediaseurannan avulla seuraamme helposti myös sitä, millaista keskustelua yrityksestäsi tai kilpailijoista mediassa käydään, ja koostamme tiedoksenne ymmärrettäviä mediaseurantaraportteja.

HOIDAMME PUOLESTASI:

  • mediatiedotteet
  • tuotetiedotteet ja uutuustuotejakelut
  • mediatilaisuudet ja mediainfot
  • medialistojen keräämisen
  • tiedotteiden lähettämisen ja seurannan

MIKSI TIEDOTTAMINEN KANNATTAA?

  • Tiedottaminen kasvattaa yleisön, kuluttajien ja lukijoiden tietoisuutta organisaatiosta ja sen tuotteista ja palveluista.
  • Saat asiasi nopeasti ja kustannustehokkaasti yleisön tietoisuuteen.
  • Tiedotteet tukevat myyntiä ja monikanavaista viestintää: niiden avulla ansaittu mediatila koetaan luotettavammaksi kuin ostettu mediatila.
  • Tiedottaminen tuo uskottavuutta yleisön silmissä.

Kehitysjohtaja

Marja-Terttu Rantanen

Ota yhteyttä

Häikäisikö kattava palveluvalikoimamme sinut? Tiedätkö, mistä lähteä liikkeelle?

Täytä lomake ja me autamme. Ketterämpää toimijaa saat hakea.  

This site is protected by reCAPTCHA and the Google     Privacy Policy and     Terms of Service apply.

Tilaa uutiskirje